Nieprawidłowy styl życia

Najczęstszą przyczyną otyłości, stresu i zabużeń emocjonalnych jest prowadzenie nieprawidłowego, szybkiego trybu życia. Zachwianie bilansu energetycznego organizmu, przybieranie na wadze, zmęczenie oraz ciągły brak energii to efekt nieprawidłowego odżywiania. Żyjąc w ciągłym biegu nie zwracamy uwagi na to co jemy. Dzisiejszy świat dostarcza nam całą gamę zmodyfikowanych pokarmów, które negatywnie wpływają na funkcjonowanie naszego układu pokarmowego oraz całego organizmu. Ze względu na brak czasu nie przyglądamy się bliżej i nie kontrolujemy składników odżywczych, które spożywamy. Problem ten niestety coraz częściej dotyka ludzi młodych, gdyż to właśnie oni w pogoni za karierą, zaniedbują swoje zdrowie i swój organizm.

Otyłość

Otyłość to częsta choroba obecnych czasów. Według aktualnych badań prawie 30 % naszej ludności stanowią osoby, które cierpią na otyłość. Dodatkowo choroba ta powoduję, że ludzie odczuwają poważny dyskomfort w codziennym życiu. Stają się ociężali, nerwowi i mniej pewni siebie. Nadmiar tkanki tłuszczowej w organizmie wiąże się z powstawaniem poważnych chorób tj. cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, czy choroba wieńcowa.

Stres i zaburzenia

Brak czasu, życie w ciągłym biegu, czy nadmiar obowiązków wpływa na naszą jakość snu oraz odżywianie. Intensywny tryb życia wzmaga stres i zabużenia emocjonalne, które nierzadko zaspokajamy papierosem lub alkoholem. Takie nawyki prowadzą do zaniedbań naszego organizmu, a w rezultacie do komplikacji zdrowotnych.

Leki i suplementy

Dostęp do leków i różnych substancji, reklamowanych jako specyfiki poprawiające nasz stan zdrowia powoduje, że każdy przeciętny człowiek zażywa w ciągu swojego życia wiele takich supplementów. Niestety większość z tych substancji nie wpływa korzystnie na nasz organizm i nie dostarcza mu wystarczającej ilości składników odżywczych. Dlatego też stosowanie supplementów jako zamienników naturalnych produktów bogatych w witaminy i minerały prowadzi do częstych wahań i zaburzeń zdrowotnych.

Czas to pieniądz, a każda godzina jest na wagę złota.

Główny Urząd Statystyczny w 2013 roku przeprowadził badania budżetu czasu Polaków. Zebrane dane pokazały, że grupą z największą ilością codziennych obowiązków są osoby między 25, a 44 rokiem życia. Zaskakujące są natomiast dane dotyczące ilości czasu poświęcanego na codzienne przygotowywanie posiłków, robienie zakupów i korzystanie z usług oraz sprzątanie!

Przygotowanie posiłków ( 1 godz. 34 min. dziennie)

Zakupy i korzystanie z usług ( 57 min dziennie)

Sprzątanie ( 1 godz. 10 min. dziennie)

Komentarze specjalistów

O tym jak ważne jest nasze zdrowie i świadomość prawidłowego odżywiania najlepiej wiedzą eksperci!

Zdrowe odżywianie bez spędzania długich godzin w kuchni? To możliwe!

Rozwiązaniem na dotychczasowe problemy związane z nieprawidłowym odżywianiem i brakiem czasu jest mobilna Dieta dla lenia przygotowana przez profesjonalnego dietetyka. Aplikacja zawiera proste, urozmaicone, a zarazem szybkie do sporządzenia przepisy. W większości dni proponowane są dwa takie same posiłki w ciągu dnia, aby można było przygotować je za jednym razem.

Porównanie funkcjonalnosci

Podstawowa Premium
Plan dnia
Przypomnienia
Odznaki
Kalkulator zapotrzebowania
Kalkulator BMI
Porady żywienia
Lista ulubionych potraw
Lista zakupów
Informator wartości diety
Brak reklam

Blog

Wszelkie informacje, wiadomości oraz komunikaty dotyczące aplikacji dieta dla lenia są dostępne na naszym blogu. O wszelkich nowościach i zmianach będziemy Was informować na bieżąco!
food-995948_1280
sie 0
sie 0

Przepis idealny dla leniucha – makaron z pomidorami i tuńczykiem

Cześć! Dzisiaj przedstawiamy Wam jedno z naszych „leniwych dań”. Idealny pomysł na szybki i nieskomplikowany przepis na obiad – makaron z pomidorami i tuńczykiem z pewnością sprawdzi się u osób które chcą zjeść zdrowy obiad. Składniki: Pomidory krojony w soku pomidorowym  100 g Tuńczyk w wodzie 40 g Czosnek 10 g Makaron żytni razowy 30 […]

  Zobacz więcej
food-983417_1280
cze 0
cze 0

Czy należy jeść 3 lub 5 posiłków dziennie?

Lenistwo, lenistwu, ale należy pamiętać o regularności spożywanych posiłków i właśnie stąd pytanie czy należy jeść 3 czy 5 posiłków dziennie? Zdania na ten temat są podzielone jednak należy pamiętać, aby unormować swój metabolizm i dostarczyć mu regularnych posiłków. Co za tym idzie? My zalecamy Wam 5 posiłków tak jak pokazuje nasza aplikacja Dieta dla […]

  Zobacz więcej